Search This Blog

Wednesday, July 23, 2008

Ista (er usikker på om det skrives med d eller ikke) gikk jeg og Lars (en kul kollega) på Rema 1000 for å handle snus (Skruf Porsjon - alltid den, har de ikke den må jeg et annet sted) og så fortalte jeg ham hva jeg hadde gjort forrige dagen, en bittelitt pinlig historie, og Lars lo voldsomt av den. Han oppfordret meg å publisere den her, så da gjør jeg det da, siden det likevel ikke er noe annet å gjøre på jobben. Dersom du er fryktelig nysgjerrig på hva jeg egentlig jobber med, så nysgjerrig at du ikke klarer å sitte stille, kan jeg opplyse deg om at jeg er sentralbordmann og punsjer alle fabrikkens ordre som kommer på fax eller telefon. Og det er faktisk litt komplisert.

Igår skulle jeg sykle til Anders (en kollega og klassekompis) og så var det en dame som gikk midt på brua jeg skulle sykle over. Brua er ganske smal så jeg måtte slakke ned farten slik at jeg ikke kom til å sykle henne overende, men da jeg endelig var på siden av henne hadde jeg et så høyt gir at jeg nesten ikke kom meg av flekken, sykla liksom bare ved siden av henne. Jeg så på henne og skulle til å si "dæven, tungt gir hehehe", men ettersom jeg ikke hadde åpnet munnen på flere timer så kom det ut andre lyder, noe som lød ca. "lukk lukk". Det var svært pinlig. Det kunne tenkes at kvinnen (hvorfor i helvete måtte hun gå midt i veien?!) oppfattet at jeg sa noe som "lukt lukt" og at jeg liksom prompa på henne siden hun gikk nettopp midt i veien, eller at hun trodde jeg sa "klukk klukk" som om jeg mente hun var den rypa, eller hun trodde jeg bare var tilbakestående. Jeg hadde på mine tøffe solbriller, så jeg tviler sterkt på det siste. Jeg fikk i hvertfall opparbeidet meg litt fart og sykla forbi henne før det rakk å bli for pinlig.

1 comment:

eldnord said...

Rasende morsom historie.

Hilsen Berit!

Namaste.