Search This Blog

Thursday, July 31, 2008

...A Toys Orchestra






Jeg vil starte morgenen på å anbefale et italiensk rockeband som heter ...A Toys Orchestra med albumet CUCKOO BOOHOO. Jeg lå og hørte på det i natt da jeg ikke fikk sove, og i morges mens jeg oppdaget at brødet jeg spiste på hadde mugg på seg. Jeg spiste bare et liten bit av det, så jeg tror ikke jeg fikk noe muggbrødbiter i meg. Det er så sykt ekkelt, mugg. Det slår alt av ekle ting som snerk på kakaoen, fleskebiter som foreldrene mine ikke tror vi oppdager som de putter i lapskausen, gammel klumpete melk - nei, vent- det er eklere..
Men plata er i hvert fall veldig bra. Jeg prøvde å finne band det ligner på, men det var ikke så lett. Albumet er kreativt, orginalt, veldig variert og ikke minst fint. Og tøft. Mange av sangene starter rolig med piano og virker lavmælt, men overrasker med en tøff rocka slutt. Vokalen kan på enkelte spor minne litt om Stephen Malkmus, gitarriffene likeså, noen ganger til og med litt på Cake. Men det er (jeg husker vi lærte på ungdomsskolen at man skulle unngå å starte setninger med "men", men jeg synes ikke noe om det) en helt annen sound enn disse. CUCKOO BOOHOO får en soleklar femmer fra meg.

Ellers så var jeg og Agron på kino i går og så Black Knight. Filmen var god den, men det var sykt varmt inni kinosalen og etter en time ble det en pause på 2-3 minutter - jeg husker ikke helt hva grunnen var til det. Det minnet meg litt om Smala Susie.

Jeg så også The Royal Tenenbaums i går, og nå har jeg da sett alle Wes Anderson filmene og kan rangere de fra topp til bunn:

1. The Darjeeling Limited




2. The Life Aquatic with Steve Zissou




3. Rushmore



4. The Royal Tenenbaums

5. Bottle Rocket

Vil bare si at morsomste scenen i The Royal Tenenbaums er når Chas (Ben Stiller) klikker på Eli Cash (Owen Wilson). Når Chas løper etter Eli dytter han bl.a. et prest ned trappa - da lo jeg godt!

No comments: