Search This Blog

Wednesday, August 6, 2008

Harmful

Ja, igår glemte jeg helt å skrive - kanskje fordi jeg rett og slett ikke gadd. Jeg husker simpelten ikke. Jeg tror jeg aldri har skrevet "simpelten", så jeg vet ikke om det er riktig stavet eller ikke. Det er rart med det, når man blir eldre så tar man i bruk flere og flere avanserte ord.

I natt drømte jeg at jeg var schizofren. Syk drøm.

Tittelen min på dette innlegget er et tysk band som jeg tenkte jeg skulle skrive litt om idag. Harmful. Gruppa ble dannet i 1992, og har gitt ut 7 studiealbum siden da og jeg har to av dem:




Sanguine og Seven. De er begge to temmelig tøffe plater, og hvis jeg skulle velge den tøffeste så er det den siste. Det låter bittelitt som Queens of the Stoneage dette her. Jeg gir Sanguine en 4'er, og Seven en 4+ i karakter. Grunnen for at de ikke får noe bedre er at platene er litt for anonyme, sangene litt for like, litt for korte - savner de lange tøffe gitarbitene. Vokalen er det ikke noe å klage på - alt i alt høres det veldig tøft ut.

Jeg ser at jeg suger i å skrive plateanmeldelser, men det kommer kanskje etter hvert - håper jeg i alle fall.


No comments: