Search This Blog

Monday, August 18, 2008

Sebadoh - Think(Let Tomorrow Bee)

Jeg har ikke helt forstått Sebadoh. De har noen sanger som er skrikende og jævlig å høre på, mens enkelte er sinnsykt fine. Som Think for eksempel - en veldig fin sang. Jeg har ikke hørt på altfor mange album fra gruppa, kun Bubble & Scrape. Og jeg har ikke hørt nok gjennom plata til å skrive noe fornuftig om den heller.

I går dro jeg og Nikola til Dagali for å teste ut en sånn camp med rafting, paintball, o.l. , da Nikola skal arrangere tur for studentene seinere i høst. Så det ble første gang jeg prøvde rafting. Vi tok ekstremrafting, men jeg datt ikke uti, så så ekstremt kunne det ikke være. Jeg hoppa til og med fra et berg, fra en sjumeters høyde, noe jeg egentlig aldri trodde jeg skulle tørre. Jeg er faktisk kanskje bittelitt pinglete. Selv om det ikke ser sånn ut på bildet, eller? Jeg tror søren meg (jeg kunne ha skrevet "jeg tror faen meg...", men som sagt - litt pinglete) jeg er i ferd med å bli forkjølet, for jeg og Nikola var ikke sånn kjempesmarte på søndagen. Av skift etter raftingen hadde vi nemlig kun med oss et ekstra sokkepar - det var det. Jeg hadde tatt med håndkle og, men ekstra boxer, t-skjorte, nei tok vi ikke med oss.

Ellers på lørdan var det en liten fest hos Nikola, hvor det bar ut på byen seinere på kvelden. Jeg hater egentlig å danse, likevel gjør jeg det. Det som er morsomt ved å danse er når vi er mange utpå gølvet og vi later som om vi elsker det. Liksom ser helt tilbakestående ut. Det er også morsomt å late som vi er homo eller nesten homo, danse tett inntil hverandre, osv - du skjønner tegninga. Det som er morsomt med det er at jeg har ikke sett så mange andre folk i kongsberg gjøre det, og jeg kan tenke meg at det er en del homofober her. En gang i fjor møtte vi på en full idiot som jeg akkurat der og da hadde lyst til å slåss med, litt fordi jeg aldri har vært i en slåsskamp før, og litt fordi jeg var bittelitt full. Jeg visste akkurat hva jeg skulle si til ham for å tenne pluggene hans, det var "... ja, jeg er i hvert fall ikke homo!". Det ble ikke noen slåsskamp for de jeg hang med gikk mellom oss.

No comments: