Search This Blog

Saturday, September 20, 2008

Musikkutforskning 2

Av de bandene jeg nevnte i tidligere post, var det ingen som fikk bli i samlingen min. Men jeg hadde en veldig bra musikkutforskningsdag i denne uka, da jeg tok for meg Yep Roc Records og fant følgende band: Simple Kid, Liam Finn, The Comas pluss noen andre som jeg ikke fant mp3 til. Ellers sjekket jeg ut plateselskapet til Red Sparrows og fant Battle of Mice som jeg liker ganske godt.

Du lurer sikkert på hvordan konserten med Ungdomskulen var. Den var ganske tøff. De hadde noen ganske så bra oppvarmere og men jeg husker ikke hva de het. Vi som dro på konserten var Michael, Ida og Ole. Vi var ganske rolige i trøyet på starten av konserten, men etter hvert som ølen gikk inn i blodet (jeg drakk 9 halvlitere den kvelden, og hadde ikke spist mer enn en grandis kl 2) begynte jeg og Michael og ta av ved scenen. Michael blir nesten bestandig gira, og av og til sto han og gjorde boksebevegelser til musikken. Det høres kanskje veldig rart ut, men det var ikke så rart altså. Ikke at jeg gjorde det. Konsertstedet var ikke i nærheten av fullstappa, så folk så sikkert på oss med rare øyne. Men det driter jeg i.

Denne helga gjør jeg ingen ting. Studerer, ser film, spiller ordspill og hører på musikk. Jeg så Pusher I i går kveld, og tenker å se Pusher II i dag. Det spørs om jeg ikke får plass til å se III'ern også før jeg drar tilbake til kongsberg. Det er jo en helvetes bra triologi, spør du meg!

Egentlig lurer jeg på hvorfor jeg gidder å skrive i den bloggen her, for jeg vet jo ikke om det er noen som leser dette. Derfor utlyser jeg en liten konkurranse hvor du kan vinne en mixtape/mixcd tilsendt i posten fra meg. Alt du trenger å gjøre er å sende en mail til b a a r d i s @ hotmail.com og si at du har lest deler av bloggen og at du helvetes keen på ny musikk fra en fremmed kar.

No comments: