Search This Blog

Saturday, October 25, 2008

Kontroll


Jeg så den ungarske filmen "Kontroll" idag. Filmen handler om en kontrollør og hans kollegaer på metroen i Budapest. En film det er vanskelig å vurdere må jeg si. Den er spennende, mørk og bra. Filmen har mange løse tråder og det er både bra og frustrerende. Jeg skulle gjerne visst litt mer om hovedpersonens (som er veldig sympatisk) fortid. Jeg skulle gjerne gitt filmen toppkarakter, men det er dessverre noen minus med filmen. Noen scener skal være ment til å være morsomme men er ikke det. Og så er det det med de løse tråene. Dette er en vanskelig film å analysere, vi blir ikke gitt for mange clues. Litt som en David Lynch film. Nå skal det nevnes at jeg drakk en flaske vin i løpet av filmen og kanskje dette hadde noe å si på min betenkningsevne.

Men alt i alt, en meget bra og annerledes film. Den får en solid 5'er av meg (av 6).

No comments: