Search This Blog

Wednesday, March 3, 2010

Lars and The Real Girl

Først en rekke filmer jeg ga opp. Sikkert mange som rister på hodet og lurer på hvorfor jeg ga opp den og den filmen. Grunnen er at jeg ble liksom ikke "tent".

The Limits of Control (2009)

Jim Jarmush har lagd en svært kjedelig og rar film denne gangen. Etter en time gadd jeg ikke se mer. Mye fine bilder, men for lange tomme scener.

Andre filmer jeg ga opp:

- Hundestage (2001)
- Chopper (2000)
- Away We Go (2009)
- Where the Wild Things Are (2009)
- The Informant! (2009)



Die fetten Jahre sind vorbei/The Edukaters (2004)

En fin, tysk film om tre unge aktivister som kidnapper en rik fyr. Til tider veldig spennende, til tider veldig fine stemninger, til tider veldig behagelig foto. Trekk for noe overdrevent bruk av Jeff Buckleys ”Halleluja”, trekk for at den var noe lang. Ellers fine skuespillere. Slutten var litt overraskende.

Karakter: 8/10



Nordwand (2008)

Tysk film igjen, som du kanskje gjetter på tittelen. Veldig spennende drama om to klatrere som skal bestige et monster av et fjell. Jeg skal ikke røpe slutten, men jeg kan si at den er litt trist. Fin film.

Karakter: 7,5/10




Das Weisse Band (2009)


Er det noe Michael Haneke er flink til så er det å lage gåter seeren selv må finne ut av/gruble på. Jeg tipper jeg kommer til å tenke mye på hvem som sto bak her og der i denne svart/hvitt filmen. Ellers gode skuespillere, fine bilder, og det er det.

Karakter: 7/10


Lars and the Real Girl (2007)

Her ja. Dette var en fin film. Morsom, rørende, annerledes. Denne filmen likte jeg!
Ryan Gosling som Lars gjør en fin jobb. Han er bra skuespiller. Han spiller også i Half Nelson som er halvveis bra.

Karakter: 8,5/10

No comments: