Search This Blog

Sunday, May 30, 2010

De ti beste skivene

I en tråd på forumet på ordspill.no ble det spurt om hva de ti beste skivene dine er. Jeg hadde lyst til å finne ut av mine, og brukte et par timer på å finne ut hvilke de var. Noen kriterium stilte jeg: kun èn plate fra en artist, og samleplater var ikke lov.

Disse kom jeg fram til: (tilfeldig rekkefølge)

Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
Beck - Odelay
Opeth - Orchid
Interpol - Turn on the Bright Lights
Radiohead - Kid A
Film School - s/t
Low - Long Division
Sonic Youth - Murray Street
Tool - Ænima
Thee More Shallows - More Deep Cuts


Det var ingen lett oppgave. Jeg var veldig usikker etter de ni første. Da sto det mellom sistnevnte og disse:
Pixies - Doolittle
Black Rebel Motorcycle Club - s/t
The Brian Jonestown Massacre - Their Satanic Majesties' Second Request
The Ponys - Turn the lights out
True Widow - s/t
Katatonia - Brave Murder Days
Deftones - White Pony
Pavement -

Det jeg la vekt på da jeg valgte de ti beste cdene mine, var antall gode sanger/tot. ant. sanger, hvor lenge jeg har likt albumet og lytteopplevelser.

No comments: